emeliesundstrom

Alla inlägg under oktober 2012

Av Emelie Sundström - 27 oktober 2012 17:54

Rättning : bild 1 - hingst till höger, mamma till vänster ;)

Av Emelie Sundström - 27 oktober 2012 17:52

Ja det är vad det är nu.. Tähti har ju flyttat och jag står nu här, hästlös.. En jobbig känsla, men på ett sätt ganska skönt!
Tur att jag har min syster som har 4 hästar jag får mysa med ??

Bild 1 : 3årig hingst till vänster, Guda snäll! Leds med ett grimskaft runt halsen, har handbetäckt så enda gången han är hingstig är om man tar ett sto i grimma .
Till höger: står hans mamma, en tuff dam som inte gillar ridningen då hon reser sig.

Bild 2: bebis, 2 månaders hingsföl efter 3åringen. En stadig bit som kommer bli både grov och snygg när han blir stor! En busig liten kille som väldigt gärna pussas, både med och utan tänder ;)

Har ingen bild på hans mamma, men dessa hästar kommer jag få pyssla med nu ??

Av Emelie Sundström - 22 oktober 2012 08:33

Efter massa krångel med det bolaget Malin bokade först verkar det nu som att mon fina tähti åker hem imorgon .
Har varit jobbigt att det krånglat så mkt och flyttas med dag fram och tillbaka, hat inte riktigt vetat när jag ska bli tvungen att stänga av känslorna liksom..
Skriver mer ikväll !

Av Emelie Sundström - 18 oktober 2012 10:21

Hallå, gårdagen blev faktiskt ganska lugn, var till stallet, barnen lekte som sjutton med stallägarens 2 barn, och hon och jag stod och pratade och skrattade, det är så mysigt i stallet, barnen leker, alla är så trevliga och glada. Det är så synd att Tähti ska flytta nu, men har fått höra att många vill ha mig kvar där som medryttare. Så vi får väl se! Nu har jag iaf blivit uppbokad på helgerna, ska då hålla på med den snällaste 3årshingst jag vet samt ett litet hingstföl.
Blir lika förvånad varje gång över hur snäll 3årigen är, han går ihop med 2 ston utan att betäcka, vilken hingst gör det?! Insutten och hur cool som helst. Och snygg är han också! (Han som är pappa till lilla fölet)

Idag ska jag ringa till jobbet, för nu har det blivit väldigt dåligt med jobb ett tag, så nu måste jag ringa och pusha på lite...
Efter det blir det stallet, pussa lite på min prinsessa. Efter det ska jag och Natalie baka jordnötskakor för imorgon kommer min älskade man hem igen ??

(Bildbomb)

Av Emelie Sundström - 17 oktober 2012 12:21

Onsdag, mitt i veckan..
I natt har både jag och barnen faktiskt sovit ganska bra, har tvingat båda barnen att sova med mig dom här nätterna bör coffe inte varit hemma, båda 2 sparkar mig så jag har blåmärken men det gör inget ?
Efter frukosten i morse så frågade jag Natalie vad vi skulle äta på fredag när Coffe kommer hem, då sa hon att hon ville ha sniglar! Fast efter en stund funderande kom vi fram till att det var nudlar hon menade! Vi andra fick äta vad vi ville, bara hon fick äta nudlar!

Funderar på vad vi ska hitta på sen, lite sugen på att dra med barnen till sjukhusparken, eller nån lekpark iaf, men frågan är om nån vill följa med?

Av Emelie Sundström - 16 oktober 2012 23:10

Ja livet går sådär just nu, nästa vecka flyttar min prinsessa till nya hemmet. Med blandade känslor!
Mycket i livet har precis ändrats, och jag har svårt att hinna med i svängarna, känner ofta att ångesten suger tag i mig men försöker att hålla mig kvar på ytan. 3 dagar kvar till jag får träffa min älskade sambo igen, hela veckorna bor han i Uppsala numera, jobbigt att vänja sig vid att inte ha honom nära, inte varit ifrån varann så här länge på 4 år! Men vi kämpar på!! Ska försöka blogga lite mer nu, lär ju ha många sömnlösa kvällar ;)

Av Emelie Sundström - 10 oktober 2012 11:14

Tähti ska ju flytta till ny fodervärd, hade förberett mig på 3 uppsägningsmånader, men det har gått mkt snabbare än jag tänkt och har svårt att hinna landa i det hela... Idag är en väldigt jobbig dag, allting känns jätte svårt idag :(

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards