emeliesundstrom

Alla inlägg under augusti 2012

Av Emelie Sundström - 22 augusti 2012 21:53

Depressionen är här igen.. Vi hörs när jag orkar skriva..

..

Av Emelie Sundström - 18 augusti 2012 09:39

Ja juste! Hade ju inte skrivit att jag var o kikade på stall!
Blir inte grannens stall, utan ett större stall, med flest kallblod! Ägaren tävlar i bruksridning o körning. Tog kort på datorn o la upp i tidigare inlägg! Fler bilder kommer nästa helg :-)

Av Emelie Sundström - 18 augusti 2012 09:36

Bloggpaus över helgen! Är i Uppsala hos svärmor :-)

Kan iaf meddela att T flyttar till nya stallet nästa söndag!:-)

Av Emelie Sundström - 11 augusti 2012 10:23

Skulle ha jobbat 07.30-15 både idag o imorgon, massa pengar att hitta på nåt skoj för sen! Men så vaknade jag med 39,6 i feber, halsont o kunde/kan.knappt prata. Tror hon som svarade när jag ringde o sjukanmälde mig hade svårt att höra vad jag sa!;-) somnade om nån timme o har precis varit o släppt ut hästarna i hagen dom går i på dagarna. Sen får dom gå i en med lite mindre gräs o vindskydd på nätterna, dels pga att nordisen inte klarar att gå på för mkt gräs. Men också för att dom blivit rediga tunnor!;-) måste säga att T blivit en helt annan häst sen jag flyttar henne!! Sånt hon tidigare varit livrädd för, tittar hon knappt på längre! En traktor som står o går? Då vill hon gå fram! Så mycket positivare!! Synd att hon inte kommer kunna stå kvar där i vinter eftersom dom bara har 2 boxar :-( men hoppas att den andra hästgrannen (som bor hus i hus med oss) får in sitt eget hö, för isf får T flytta dit!! Det är också ett litet stall, med denna sköning : bild.

Synd att det blir 2 st flyttar för henne. Men hon får iaf stanna hos mig <3 <3

Av Emelie Sundström - 10 augusti 2012 11:20

Miljoner tack till Malin för att jag fick den stora äran att få hem T! När jag åkte till Norrköping, i november förra året, hade jag såååå mkt fjärilar i magen! För då var det dags att möta upp hästlastbilen som kom med Täthi! Vi lastade ur henne, bredvid motorvägen, på en poliskontrollplats. Det var mörkt o kallt o massa bilar. 4 st poliser stod o kollade när vi lastade på henne på nästa transport. Ett halvår innan det, pratade jag med Malin om att ta täthi på foder. Det var då nåt som inte passade o jag sa ifrån. Ändå kollade jag varje dag om Malin hade fått några nya kommentarer på sina annonser!! Men så vaknade hon hos mig till slut ändå!<3 <3

Av Emelie Sundström - 7 augusti 2012 11:24

Idag var hon så där fin, duktig o helt enkelt bäst som bara hon kan! Min fina häst <3 eftersom jag klättrade igår så blev det en skrittrunda, men lite skänkelvikningar ! O tänk så duktig hon blivit på att rida ut på själv!!! I december, alltså ca 8 månader sen började vi kämpa med det, o ridturerna var ingenting annat än bråk, dragkamp om vem som skulle bestämma! Så många gånger jag blev arg, gav mig fan på att lämna henne där i skogen o gå hem när hon vägrade gå! Nu skrittar vi på långa tyglar, ensamma genom skogen o jag lyssnar på musik/sjunger o hon går med spetsade öron förbi både traktorer, grävmaskiner och byggrejer. Min älskade, älskade häst!! Hoppas du får stanna hos mig för alltid <3 har börjat lägga undan lite pengar, för att den dagen om många många år Malin säger att det är dags, då ska jag vara förberedd <3

Av Emelie Sundström - 6 augusti 2012 12:09

Förlåt för uppdateringen, T o jag har haft en svacka o det känns som att vi helt fått börja om.. Igen.. Så har inte haft nån lust att skriva om våra misslyckanden! Idag skötte hon sig iaf ganska bra, dock jävligt hård i munnen o tog bettet flera gånger.. Både hon o jag var svettiga när vi kom tillbaka!!!;-) en positiv sak är iaf att hon blivit väldigt lugn att rida ut på själv! Tummen upp för det!

Bilden är från idag <3

Av Emelie Sundström - 1 augusti 2012 10:33

Idag är jag ledig från jobbet. Lite tråkigt! Gillar mitt nya jobb ;-) så Ka, vad händer idag då? Jo ska bort o prova nya sakerna till T, skickade med en beställning med en kompis som varit på ullared :-) visserligen bara ett nytt shabrak o lite andra småsaker, men det blir nog fint ihop med nya tränset!:-) igår fick finaste tjejen en vilodag! jag var inte hemma förren halv 10 igår kväll, o då var det bara sängen som gällde! Så vet inte riktigt vad vi hittar på idag, det får visa sig när vi rider iväg!!:-)

Som en del vet så har jag börjat om lite med att bygga muskler på henne, skritten har gått bra, så nu sista veckorna har vi koncentrerat oss på trav, o det är en bit kvar innan hon är stark nog att orka bära sig rätt i galoppen. Som det är nu springer hon ju bara iväg o har ingen koll på nåt ;-) men.. Här om dagen var jag tvungen att prova en liten galopp, oooooo mamma Mia vilken fin häst jag har <3 <3 nu skriker barnen på mamma så nu får jag sluta!;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards